dimarts, 6 d’agost del 2019

20190806 París - Londres: La travessia, L'Avenue Verde

Dia 5: 1er dia de ruta París - Cergy (31km)

Ens hem aixecat d'hora, a les 7, bé fins 7:30 no hem baixat, i muntat bicis en 30', cada cop més ràpid 😃. 8:30 ja sortíem, parada a Notre Damme i foto de sortida de rigor, el Pau amb preses, no he pogut fer una bona foto de sortida que sortim amb les bicis i les alforges. Hem fet tot el primer tram fins a a Saint Dennis sense parar... I sense esmorzar,... Molt bé pel Pau, ha aguantat com un campió, ha sigut hora i mitja llarga, devien ser les 10 i mitja gaire bé. A la q surts de París Central, ja no saps on ets? Marraquesh?, Dhuala? És impressionant, tot és gent de color, de blancs ben pocs, som els raros. De fet va passat el mateix al tren q vam agafar venint de l'aeroport, tot i q hi havia turistes, érem els pobres, nosaltres els més raros, la resta tots de color. A Sant Dennis hem esmorzat a un bar fora l'estació de tren,... Feien de tot, de durums a creps,... De té amb menta a suc de taronja,... sort que hi ha un cotxe de policia davant l'estació de tren, i això dóna una mica de tranquil·litat. Agafar el tren aquí Sant Dennis no és bona opcioó. La combinació de tren a Conflançe Santa Honorine no és bona, cal fer transfers,... És millor fer el següent tram en bici fins a Argenteuil. Hem fet el segon tram molt bé també, ja portem 15 + 9, 24 Km,... Arribem a l'estació de tren, aquí ja comencen a caire les primeres gotes tontes,... Agafem tren fins a Conflans,... No sense els seus sustus,... Pujada al tren amb esglaó, ple de gent, dona amb carro sentada a la plataforma, una altre de grossa amb maleta gran, no hi ha lloc, pitada de portes, jo a mig pujar, el Pau cridant, i amb mig atac de pànic,ens ajuda un home, al final tots adalt, un bon ensurt ens hem emportat els dos de fet, hi ha agut un moment de pànic de quedar-se un abaix i l'altre adalt,... Per sort al final tot bé,... A l'arribar, també hem tingut la nostra aventura, un home li ha baixat la bici mentre jo deixava la meva, però no ha estat aquesta, a l'anar a sortir, a part q ara ja sí, s'ha posat a plore en sèrio,... Havia perdut un bitllet i no podíem sortir,... Sort q hi ha bastant servei a l'andana, i un parell de nois del SCNF evidentment ens han ajudat,... Tot i q no m'era fàcil d'entendre amb ells. Aquí ha calgut esperar més d'una hora, però la cosa no afluixava,... Sort de les capelines de bici, van molt bé, el Pau no s'ha mullat gents, jo si ja q em va petita,... Hem ciclat uns 30' sota forta pluja fins q em vist la salvació, ... Un McDonald's,... De fet encara no havíem dinat,... Mitja hora més tard, a partir de les 4, segons previsió mobil, ja no ha plogut més i em pogut acabat l'aventura del dia fins el famós hotel Olivarious de Cergy,... Realment està molt bé, i quina banyera,... En total 24+7=31Km bravo pel Pau, en el seu primer dia com a cicloturista!!!

Dia 6: segon dia de ruta Cergy - Gisors (49km)

Fem el primer tram de la Paris-London, primer fins a Vigny i la Maison du Parc du Vexin uns 19Km, ja q cada cop ens separem més de la ruta de la via del tren. Ja q he decidit anar avui amb tren fins a Gisors i fer via, ja q després no hi ha més tren. Abans d'abandonar la ruta ens hem trobat una família anglesa amb nen i nena, el nen potser 10 anys la nena 12 O 13. També un família portuguesa amb 2 nens més grans 14-15 i un gos, i també una parella de nois joves francesos. El Pau s'ha animat. Deixem la ruta a la Maison du Parc du Vexi després de 19 kms i hem de fer 8 més fins a estació de tren. El terreny no es pla, i tocar fer pujades,... El Pau encara aguanta molt bé. Comencen el problemes, arribem on l'estació, sobre les 2, sense dinar, el bar del poble tancat per vacances, i el q es pitjor,... No passen trens, via tancada per manteniment!!! Pasen busos però cada 2 hores,... No podem esperar allí sense menjar, així q decidim fer els 22 kms fins Gisors en bici,... Ens liem una mica amb el trac de Google, al principi bé, per una pista alternativa, però després s'ha complicat, ens enviava per una pista de tractor entre dos camps infinits... I no ho he vist gens clar, hem reculat i buscat carretera, finalme t una mica de sort, arribem al següent poble amb estació de tren i aïlli trobem un Durin, sort, podem seure, menjar i refrescar-vos. Mentrestant a passat un dels bussos, 2h més? No en aquests temps ja arribarem... La carretera no pinta bé, i efectivament, plena de cotxes, sense arcen, amb pujada i asobre amb vent fort de cara,... A+ a la rampa inicial q jo li deia al Pau tot el rato de fer a peu, ell, ha volgut pujar en bici a tope dons es sentia fort, s'ha esgotat i després no era capaç ni de pedalar, en part pel culpa del vent... Així q he carregat jo les seves alforges,... Així , a poc a poc i molt cansat, també feia força calor,... Mica a mica hem anat fet. Després d'uns 8km, quasi 2 hores més tard, he vist un camí asfaltat alternatiu i la cosa ha sortit bé,... Finalment arribem a Gisors, al Hostal Moderno, just davant estació. Guarden bicis i està força bé.

Dia 7: tercer dia de ruta Gisors - Gournay-en-Bray (36km)

Després dels 49Km d'ahir seguim amb forces, ja rodem clarament per la campinya francesa, això implica, pujades i baixades, no molt fortes,... Però alguna O altre l'hem de fer a peu. Hem acabat fent 36km, amb bon dia i calma, res gaire especial pel dia d'avui...

Dia 8: quart dia de ruta Gournay-en-Bray - Forges-Les-Eaux (28km)

Avui el Pau ja està cansat,... A més comença el dia plovent i ho farà fins les 14:00. Així q un cop a Les Forgues-Les-Eaux, el Pau reconeix q no pot fer més i decidim parar allí mateix, per sort en una pizzeria encara ens han donat de menjar el plat du jour. El únic q li importa realment al Pau és jugar al mòbil,.. és l'únic q el motiva. Quines ganes ja d'arribar,... Mentalment serà el viatge més llar q he fet mai, ...

Dia 9: cinquè dia de ruta. Forges-les-Eaux - Dieppe. Finalment arribem a Dieppe (52km)

El tram final de la ruta a França transcorre per un via verda d'una antiga via de tren. De fet la estant desmentallant tota fins a Gisors. Al ser plana, i asfaltada, puc enganxar al Pau i tirat d'ell durant 30kms, això ens permet recuperar temps d'ahir, i finalment arribar a Dieppe com teníem previst i el mateix dia q arribem el grup Nord, la Carme, la Pilar i el Ferru.

Dia 10: sisé dia de ruta. England: Newhaven - Brighton (18km)

Últims 18km que farem per Anglaterra abans però hem agafat el Ferry i fet la travessia Dieppe-Newhaven amb força bona mar. La sortida de Newhaven es tot en pujada, puja i puja i puja, el Pau ja va cansat, hem coincidit amb altres dos grups, tots sortint del Ferry i això l'animat. Finalment perdem els altres grups de vista i cada cop anem més lents. Finalmts'acaba la pujada i comença el passeig per sota dels penya-segats,... Aquí es pla, però fa un maleït vent de cara q fa q tinc q enganxar al Pau amb la corda. Maleïts 17km, han sigut durrisims. El hotel on dormim es raríssim, és tipo boite, ... Sortim a sopar i trobem una pizzeria boníssima Franco Manca,... L'últim dia a Londres en veig un altre i descobreixo q és una cadena... La veritat és q Brighton és xulo i hi ha molta marxa, com a Londres.

En total vam ciclar el Pau i jo 196 km per França i 18 Km més per Anglaterra, un total de 214 Km. Estic molt content i satisfet de com el Pau s'ha adaptat a la situació i de com a col.laborat per poder fer realitat la travessa.

Dia 11: seté dia de ruta en tren, Brighton - Londres

Avui som 12 d'Agost i toca arribar a Londres. Sembla mentida però podem complir-ho. Avui també arriba la Teo a Londres de Barcelona. Demà és l'aniversari del Pau i tenim les entrades pels estudis de Harry Potter. Agafar el tren aquí a Anglaterra ha estat molt més fàcil q no pas França, vagons a nivell, indicacions clarrissimes, tot molt fàcil,... La Teo ha arribat tan sols 30' abans q nosaltres i ens espera a l'estació de London Blackfries. El Pau està supercontent, sort q ha vingut doncs ha estat la motivació del Pau per arribar a Londres. A la tarda anem a KingCross, com no, foto amb el carro a l'andana 9 i 3/4. A la botiga cau la Hewuit, ... També visitem l'estació de Sant Pancras, de recurrecoguts internacional s, molt xula,... Després encara anem a Candem market... Primer dia ben aprofitat.