dimecres, 30 de desembre del 2009

Cap d'Any a Esterri d'Aneu

S'acaba el 2009 i comença el 2010, aquest canvi de dècada també pot ser un gran canvi  per a nosaltres, espararem pacientment a veure que passa però també amb cert negit. Bon Any 2010 a tots els nostres amics i families.

La Teö estrena botes noves d'esquí de muntanya. Unes Dynafit molt xules.

Hem passat el cap d'any a Esterri d'Aneu a l'Hostal Vall d'Aneu, situat al centric carrer tot just abans d'entrar a la part estreta del carrer a mà esquerra. Hi hem estat molt bé. Acollidor, la dutxa d'aigua calenta excel.lent i el menjar força bé. Els esmorçars excel.lents també, amb salat i truita de patates amb pa tomaquet tot un luxe que no es troba en molt altrres llocs.

El primer día arribem força tard, volem anar a Sant Maurici i remuntar la Vall de Subenuix, però el parking del prat del Pierró es colgat de neu i et fan deixar el cotxe al parking d'abaix de tot a 3 Km. Son la 1 i no tenim ganes de carregar els esquis una hora. Anem a Spot, al Refu de les Daines, dinem fem cafeto i molt amablament ens informen del que podem fer a la zona per aprofitar el temps. Ens calcem els esquis i les pells i remuntem les pistes pel boral esquerra fins la cota 2300. No està gens malament hem fet 800m, per començar a estirar les cames.

Segon dia, 31 de Desembre de 2009, Hem quedat a les 9:15 al parking de Beret amb l'Alex, Neus i una amiga seva la Bea. Quina alegria i ilusió tornar-nos a veure desprñes de tant de temps i més per a fer activitat de muntanys. La intenció era pujar al Bassiero, però el cel es ben cobert i no es veu un pijo. Pujem al parking del porrt de la Bonaigua, i des de allí atacem el Pic de la Llança. Amb final alpí, grampons i piulet amb mà, la timba que hi ha fa que el xute d'adrenlina per acabar l'any sigui l'adequat. Foto finish al cim:

Tuc de la Llança - 2658m

Cap d'any a l'Hostal, soparet especial amb cotillon inclòs i tot:

Primer d'any, ha nevat tota la nit i han caigut uns quants dits de neu pols ben fresca. Anem a les planes de Son, al centre de Natura, i desde allí direcció al pic del Pinetó, remuntem tot el bosc fins al Refugi. Ha nevat durent tot el matí i ara ho està fent amb molta intensitat. El refú es ple i ens serveixen un brou que senta divi. Mengem el que portem i baixem el primer tram de bosc fins la pista amb un pam de neu pols espectacular. La baixada per la pista es fa molt pasada dons tot i que baixa cal obrir traça i no s'hi pot lliscar. Es fa tard i ens agafa el cangeli per si ens atraparà el negre. Finalment però enllaçem una segona pista i trobem les traces d'un esquiador que habiem trobat al matí, ara podem fer més via i arribem al cotxe encara amb llum. A 50 metres del final abans del ultim rebolt la Teo cau, es el relax de saber que estem salvats un cop més. Visca l'Aventura.

Pujant pel bosc tot just abans d'arribar al Refugi Pla de la Font.

La resta de fotos son a Picasa: Àlbum de Fotos!!!